Jak poprawić pozycję w wyszukiwarce Google?

Przedstawię kilka sprawdzonych metod na poprawienie wyników w wyszukiwarce Google. Ale najpierw należy sprawdzić czy Twoja strona jest poprawnie wykonana, jeśli strona www nie posiada wersji responsywnej RWD lub brakuje nagłówków H1 należy pierw od poprawienia błędów i braków na stronie. Polecam wykonanie analizy SEO, lub audytu SEO, taką usługę wykona każda firma zajmująca się pozycjonowaniem czy tworzeniem stron internetowych, czasami taka usługa jest odpłatna, w sytuacji gdy Klient zostaje i zleca wykonanie zmian najczęściej taką usługę wykonują gratis. Moim zdaniem poprawnie zoptymalizowany serwis internetowy to 80% sukcesu, reszta to praca na zewnątrz strony.

Audyt SEO, miej obraz jak wyszukiwarki widzą Twoją stronę, pamiętaj że Google nie zobaczy ładnej grafiki czy ładnego zdjęcia, chce zobaczyć opis, właściwe oznaczenie nagłówków H1, H2, H3 praz paragrafów <p>, nie zapomnij opisać zdjęć atrybutem „alt”, skorzystaj później z narzędzia PageSpeed Insights z narzędzi Googla, pamiętaj że im lepszy wynik uzyskasz tym łatwiej będzie Ci poprawić pozycję w wyszukiwarce Google.

Powyższe informacje traktuj jako obowiązek, nie tylko poprawi wynik w Google ale również zapewni poprawne wyświetlanie się strony na różnych urządzeniach, mobilnych czy desktopowych. W zależności od wieku strony krokiem drugim będzie popracowanie nad linkami niekierującymi do Twojej witryny.  Nadal, od zawsze, podstawową zasadą pozycjonowania będzie ilość linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Skąd te linki brać? Oczywiście można w prosty sposób pododawać stronę do katalogów firmowych, tak jak katalog.trojmiasto.pl lub zumi.pl należy tylko pamiętać żelazną zasadę by owy katalog był na wartościowej stronie. Na stronie która jest często odwiedzana, komentowana i redagowana. Byle jaki katalog firmowy więcej zaszkodzi niż pomoże. Pamiętaj że nie ma drogi na skróty, każdy wpis do internetu musi być wartościowy, żaden, podkreślę żaden automat nie wygeneruje wartościowych linków prowadzących na Twój serwis. A takie pokusy czekają na Ciebie, są firmy które korzystają z automatów, daje to chwilowy efekt, ale później po czasie gdy Google zorientuje się co to za linki automatycznie usuwa je ze swojej listy a Twoja strona dostaje filtr 50 lub 100, innymi słowy trafiasz na 50 pozycję (5 stronę) i za diabła z tego sam nie wyjdziesz. Także pamiętajmy by każde działanie w internecie opisujące Twoją firmę było unikatowe. To kolejne 10% do Twojego sukcesu…